Dans på Brännö brygga

Om lördagsdanserna på Brännö brygga

Sju lördagarskvällar under sommaren arrangerar vi den välkända ”Dans på Brännö brygga”. Här möts du av full aktivitet med dans till levande musik, och korv- och lotteriförsäljning.

Vi är stolta över den fina stämning som brukar råda på danserna. Här möts barn och gamla, Brännöbor och tillresande besökare dansar eller sitter tätt ihop på berget och lyssnar och umgås. Det är en fin gemenskap.

Lägg gärna ett bidrag till Brännöföreningen vid entrén till dansen. Det är helt frivilligt, men viktigt för att vi ska kunna fortsätta att erbjuda aktiviteter och evenemang på ön. Varmt välkommen till Dans på Brännö brygga!

Program sommaren 2017

Även denna sommar erbjuder vi totalt sju danskvällar. Vi startar lördagen den 1 juli och avslutar säsongen lördagen den 12 augusti.

• Lördag 1 juli kl 19.30-22.00. Band: Bettan & The Blues Brakers
  • Lördag 8 juli kl 19.30-22.00. Band: Brännöpojkarna
  • Lördag 15 juli kl 19.30-22.00. Band: SALLT
  • Lördag 22 juli kl 19.30-22.00. Band: Brännöpojkarna
  • Lördag 29 juli kl 19.30-22.00. Band: Mucho Grande
  • Lördag 5 augusti kl 19.30-22.00. Band: Asperö/Brännö konstellation
  • Lördag 12 augusti kl 19.30-23.00. Band: Brännöpojkarna med gäster

Hitta hit

Brännö Brygga är vackert belägen i Brännö Husvik med utblick mot västerhavet och Vinga fyr.

För en helkväll väljer du att kliva ombord på M/S Nya Skärgården vid Maritiman och Packhuskajen i Göteborg som tar dig genom Göteborgs hamn medan du äter en härlig skärgårdsbuffé med underhållning ombord. Väl framme på Brännö väntar dansen fram till det att ni kryssar hemåt i sommarkvällen med Vinga fyr blinkande farväl.

Kulturbåtarnas kryssning till Brännö brygga

Du kan också välja Styrsöbolagets båtar från Saltholmen till Brännö Rödsten eller Brännö Husvik, se Reseplaneraren Västtrafik för avgångar.

Karta