Dans på Brännö brygga

Om lördagsdanserna på Brännö brygga

Sju lördagarskvällar under sommaren arrangerar vi den välkända ”Dans på Brännö brygga”. Här möts du av full aktivitet med dans till levande musik, och korv- och lotteriförsäljning.

Vi är stolta över den fina stämning som brukar råda på danserna. Här möts barn och gamla, Brännöbor och tillresande besökare dansar eller sitter tätt ihop på berget och lyssnar och umgås. Det är en fin gemenskap.

Lägg gärna ett bidrag till Brännöföreningen vid entrén till dansen. Det är helt frivilligt, men viktigt för att vi ska kunna fortsätta att erbjuda aktiviteter och evenemang på ön. Varmt välkommen till Dans på Brännö brygga!

Program sommaren 2018

Även denna sommar erbjuder vi totalt sju danskvällar. Vi startar lördagen den 30 juni och avslutar säsongen lördagen den 11 augusti.

• Lördag 30 juni kl 19.30-22.00. Band: Najs Gajs
  • Lördag 7 juli kl 19.30-22.00. Band: Dynamoes
  • Lördag 14 juli kl 19.30-22.00. Band: Macho Grande
  • Lördag 21 juli kl 19.30-22.00. Band:
  • Lördag 28 juli kl 19.30-22.00. Band: Stackars pojkar & Bo Nyberg
  • Lördag 4 augusti kl 19.30-22.00. Band: Brännöpojkarna med gäster
  • Lördag 11 augusti kl 19.30-23.00. Band: Brännöpojkarna & Voxhall Blues

Hitta hit

Brännö Brygga är vackert belägen i Brännö Husvik med utblick mot västerhavet och Vinga fyr.

För en helkväll väljer du att kliva ombord på M/S Nya Skärgården vid Maritiman och Packhuskajen i Göteborg som tar dig genom Göteborgs hamn medan du äter en härlig skärgårdsbuffé med underhållning ombord. Väl framme på Brännö väntar dansen fram till det att ni kryssar hemåt i sommarkvällen med Vinga fyr blinkande farväl.

Kulturbåtarnas kryssning till Brännö brygga

Du kan också välja Styrsöbolagets båtar från Saltholmen till Brännö Rödsten eller Brännö Husvik, se Reseplaneraren Västtrafik för avgångar.

Karta