Brännö behöver dig!

Är du intresserad av ekonomi och vill bidra till föreningslivet på vår ö, eller känner någon annan som vill? Detta år letar vi i valberedningen efter en person som på sikt kan ta över efter Brännöföreningens mångåriga kassör. Det erbjuds lång inskolning tillsammans med den nuvarande kassören. Tveka inte vi tror att just du klarar av det! Hör av dig till någon i valberedningen eller om specifika frågor direkt till Willy Brink.

Vi behöver dessutom två personer till valberedningen. Gillar du att prata med folk? Har du ett stort nätverk på ön? Då är det just dig vi söker!” Hör av dig till Valberedningen direkt eller till styrelsen!

Valberedningens ordförande

Anna-Karin Dahl (mammaakda69@gmail.com)

Höststädning baden

Söndag den 1 Oktober träffas vi på våra tre badplatser för den årliga höststädningen.

(vid riktigt dålig väderlek flyttar vi till reservdag söndag 8/10, se info här och FB)

Vi lyfter upp stegar, skrapar bort havstulpaner, städar skräp och förbereder vintervila för badplatserna. Samtidigt inventerar vi vad som behöver åtgärdas inför sommarsäsongen 2024.

Ta gärna med skrapor och arbetshandskar. Vi bjuder på korv med bröd, dryck o kaffe!

Ramsdal: samling kl 11.00.
Gröna vik: samling kl 11.00.
Vassdal: samling kl. 11.00

PS: Vet ni om att Brännöföreningen får 100 kr i bidrag av Göteborgs Stad för alla ideella insatser som görs på våra bad! Samtidigt som vi dessutom får fina bad och en trevlig stund tillsammans!

Träning för dig över 65 år

Stärkande upprättelse och underhåll(ning)
av kropp och själ för de över 65

3 september 2023, 13.00-15.00. Skolans gympasal

Behovet av uppvärmning och vart det leder dina leder
Smidighet – inte bara för katter
Balans i vardagen, kroppen och knoppen
Styrka och ork för förlängd självständighet
Stora muskelgrupper med puls
som passar ditt hjärta och dina kärl
Små muskelgrupper att vårda!
Pröva gummiband som träningsredskap
Musik som lyfter, hitta din nivå av pulshöjande intervaller
Hållningens fundament
Avspänning och återhämtning

Kaffe o frukt ingår

Arrangör: Brännöföreningen.
Avgift: 50:- Swish: 123 221 45 67 eller bankgiro 5234-1245
Föranmäl för att säkra din plats: susanna@carolusson.se

Söndag 7 Maj – Vårrusta badplatserna!!

Söndag den 7 maj träffas vi för den årliga vårrustningen av våra badplatser.

(vid dålig väderlek flyttar vi detta till nästföljande söndag)

Vi lägger i flytbryggor och stegar, krattar tång, städar skräp och ser till att våra badplatser är redo för sommarsäsongen 2023.

Ta gärna med sekatör eller kratta och arbetshandskar. Vi bjuder på kaffe och korv med bröd!

Ramsdal: samling kl 11.00.
Gröna vik: samling kl 10.00.
Vassdal: samling kl. 11.00

PS: Vet ni om att Brännöföreningen får 100 kr i bidrag av Göteborgs Stad för varje deltagare på detta evenemang!

Vi behöver er hjälp här!

Styrelsen