Musik på Brännö brygga 2021-NYHET!

Om Musik/Konsert på Brännö brygga

Torsdagen den 15 Juli blir årets första musikevenemang på Brännö Brygga efter ett år utan musik eller dans.

Styrelsen i Brännöföreningen planerar att spärra av ett område vid bryggan för att begränsa deltagandet inom gällande restriktioner för evenemang utomhus. Mer information kommer om hur detta kommer att gå till.

Såklart är det ju Brännöpojkarna som spelar denna dag!

Vi hoppas fortsatt hålla liv i den den fina stämning som brukar råda på bryggan trots restriktioner att hålla oss till. Här möts ju både barn och gamla, Brännöbor och tillresande besökare som då kan sitta på berget och runtomkring och lyssna och umgås på avstånd. Vi har en fin gemenskap om alla hjälper till.

Styrsöbolaget har ingen möjlighet att ställa upp under 2021 med båtar för att lägga till i Husvik med servering. Hoppas kunna återkomma med detta igen under 2022.

Hitta hit

Brännö Brygga är vackert belägen i Brännö Husvik med utblick mot västerhavet och Vinga fyr. Du tar dig enkelt hit på en spårvagnsbiljett med Styrsöbolagets båtar, från Saltholmen till Brännö Rödsten eller Brännö Husvik. Se Reseplaneraren Västtrafik för avgångar.

Karta