Souvenirer Brännö Brygga

Kommer att finnas till försäljning på sommarens evenemang på Brännö Brygga eller att man bokar genom Berit Balström, skicka ett mail till: souvenir@brannoforeningen.se

OBS! Vi postar inte utan enbart försäljning på ön!

Emaljmugg

Nu kan du och de dina uppleva dans på Brännö Brygga Igen och igen och igen Vi vågar lova att varje kopp kaffe, choklad, te eller saft kommer smaka så mycket mer västkustskt i vår fina emalj-mugg från Happy Mug i Harplinge, prima svenskt hantverk.

Packa kassen och vira in dina muggar mjukt och njut din fika utomhus, oavsett om du har ännasom ledit eller ej Låt axlarna sjunka och gunga till havsbandsmusiken Den som inte nynnar på Koss va de vimlar av segel idag klickar hem en till.

HANDGJORDA

Emaljmuggar är handgjorda och har inte en perfekt yta som keramikkoppar. Inuti örat syns oftast plåten igenom, detta är för att muggarna hängts på tork i örat. Den svarta målade kanten på muggarna är handmålad och är inte helt jämn utan det kan skifta lite från mugg till mugg. Själva emaljmuggen tål hög värme men eftersom att trycket värms in i muggen kan det hända att ditt motiv blir suddigt och förstört om muggen utsätts för tex öppen eld under flera minuter. Så varma drycker ja, öppen eld, nej 🙂

FÄRGADE DRYCKER

Om man dricker te eller kaffe i sin mugg kan muggen bli missfärgad, dock försvinner detta lätt i diskmaskin. Detsamma gäller starkt färgade drycker som tex blåbärssoppa, jisses vad blå den kan bli. Diska muggen i diskmaskin så brukar den bli som ny igen! Tyvärr funkar inte handdisk när muggen blivit väldigt missfärgad.

HÅLLBARHET

Emaljmuggar håller länge, kanske för alltid! MEN får de ett slag kan de tappa emalj, så själva emaljen sitter inte hårdare än andra emaljerade produkter. Dock kan du använda muggen ändå, företaget som tillverkar de brukar säga att ”nu har den levt”. Emaljmuggar är alltså inte okrossbara men plåten under emaljen är riktigt hållbar så hål i muggen är väldigt ovanligt. Vi tar inte emot reklamationer på bortslagen emalj, då detta är fullt normalt om man råkar tappa muggen.

PRIS 180 kr/ styck. Swishbetalning.

Bilden på Brännö Brygga är efter ett målning Lisbeth Ek gjort till Brännöföreningen för att profilera Torsdagsdanserna med.

TYGKASSE

Alla behöver vi en tygkasse. Använd den om och om igen. Till badet eller dansen, från affären eller tex att bära sin matlåda i. Vik ihop den och ha alltid med dig en extra kasse!

Storlek 37 x 42 cm

Långa handtag så att man kan slänga upp den på axeln.

Tillverkad av 100% oblekt bomull. Tvättas i 30 grader.

PRIS 100 kr / styck. Swishbetalning.