Om Brännöföreningen

Brännöföreningen är en ideell förening som står bakom flera av de trevliga aktiviteterna på vår vackra ö. Vårt mål är att ge både unga och gamla på Brännö tillfälle till fysisk aktivitet, kulturupplevelser och stimulerande samvaro.

Glädje, gemenskap och aktiviteter för många – året om!

Under sommaren arrangerar vi flera idrottsaktiviteter för barn, ungdomar och vuxna. På lördagar från slutet av juni och fram till mitten av augusti  anordnar vi den välkända ”Dans på Brännö brygga”. Brännöföreningen sköter om öns tre badplatser: Ramsdal, Vassdal och Gröna vik. I Ramsdal anordnar vi simskola så att öns barn får lära sig att simma.

Brännöföreningen har en egen lokal, Brännögården, där vi ordnar fester, möten, musikrepetitioner och mycket mer. Brännögården och Aktivitetshuset ingår också i den uthyrningsverksamhet som föreningen driver.

Håll koll på kommande aktiviteter

Du hittar information om olika evenemang och aktiviteter för barn och vuxna här på vår webbplats. Årets agenda innehåller en översikt över alla inplanerade aktiviteter under året. Våra arrangemang anslås också på föreningens anslagstavla vid affären och i Rödsten. Information om vad som händer på ön finns dessutom i vår tidskrift Brännöbladet som kommer ut en till två gånger per år.

Stöd Brännöföreningen

Bakom alla aktiviteter ligger mycket arbete och naturligtvis en hel del kostnader. Stöd oss gärna genom att bli medlem i Brännöföreningen. Ju fler medlemmar desto bättre aktiviteter kan vi anordna.

Vi är också mycket tacksamma för all hjälp vi kan få vid våra enskilda arrangemang. Anmäl dig gärna som funktionär, så kontaktar vi dig när det blir dags.

Är vi många som hjälps åt blir det inte betungande för någon, bara roligt!